<![CDATA[Saker under huden]]> /2009/march/saker-under-huden.html /2009/march/saker-under-huden.html  
För några dagar sedan hände något häpnadsväckande! När jag skulle rasta draken så fann jag, kan ni gissa vad? Inget annat en 1,5 mm 0,7 stift och jag stod där och tänkte "Hur i helvete hamnade det där?" Betyder detta att jag pluggar för mycket? Det var så många frågor i mitt liv som saknade svar. En möjlig teori är att jag har somnat gott på kvällen och sedan i drömmens värld har misstagit min apparat för en långsmal stiftpenna (förslagsvis av märket Stilo) och försökt att mata den med stift när jag upptäckte att den inte gick att skriva med.

Har du hittat saker där du inte borde hitta saker? Du kan ju skriva en kommentar och berätta. Det går alldeles utmärkt att vara anonym. ]]>
Wed, 18 Mar 2009 22:06:21 +0100 /2009/march/saker-under-huden.html#comment

Saker under huden

Linda Norman Skugge skrev en gång boken "Saker under huden". En stark skildring om en kvinnas uppväxt som berör väldigt personliga saker. Saker som man oftast inte pratar om men som finns där under huden och liksom skaver. Jag tänkte göra en liknande skildring och skriva en bok. En bok om saker man inte pratar om. Ett tabubelagt ämne. Det finns saker som är normala som kan finnas under huden, t.ex. att komma hem efter en solig dag på stranden och upptäcka att man har sand på ställen där man inte borde ha sand.
 
För några dagar sedan hände något häpnadsväckande! När jag skulle rasta draken så fann jag, kan ni gissa vad? Inget annat en 1,5 mm 0,7 stift och jag stod där och tänkte "Hur i helvete hamnade det där?" Betyder detta att jag pluggar för mycket? Det var så många frågor i mitt liv som saknade svar. En möjlig teori är att jag har somnat gott på kvällen och sedan i drömmens värld har misstagit min apparat för en långsmal stiftpenna (förslagsvis av märket Stilo) och försökt att mata den med stift när jag upptäckte att den inte gick att skriva med.

Har du hittat saker där du inte borde hitta saker? Du kan ju skriva en kommentar och berätta. Det går alldeles utmärkt att vara anonym.

Kommentarer
Postat av: M

haha drake? åhjo..



detta var iaf kvällens skratt, tack!

2009-03-18 @ 23:05:00
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-18 @ 23:07:08
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Inga saker sådär vad jag kan komma på precis nu, men man har väl ett antal gånger vaknat och hittat sig själv på ställen man inte borde ;)

2009-03-21 @ 11:23:16
URL: http://www.jossefinast.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0