<![CDATA[090317 - Galenskaper i Falcon Crest]]> /2009/march/090317-galenskaper-i-falcon-crest.html /2009/march/090317-galenskaper-i-falcon-crest.html Hej! 

Nu var det dags att skriva igen. Jag är så himla dålig på att blogga ;) Idag gick jag upp klockan 05:00 för att ta bussen in till Lund C och börja dagens arbete d.v.s. busspass. Det går ut på att man räknar påstigande resenärer och delar ut enkäter. Ganska soft jobb men det blir väldigt lätt tråkigt i längden. Vi som går andra året på brandingenjörsprogrammet jobbar nämligen in pengar för vår Island/USA resa vi ska göra nu i juni. Jobbigt att gå upp tidigt nu men det kommer vara värt det sen! Igårkväll var jag på middag hos Karin och det bjöds på sushi och misosoppa och det var riktigt läckert. Trevligt att träffa Karin igen med :)


Den kanske största nyheten för tillfället är att jag har flyttat in i en villa i Linero med Falkman, Gustav och Linnea. Det är lite nergånget men sjukt stort. Jag trivs väldigt bra med de jag bor med och det är bara 10 min på cykel till skolan och lika långt till stan som det var från delphi. Nu förra fredagen hade vi en härlig inflyttningsfest. Vi hade fixat dansgolv i källaren med rökmaskin, laser och riktigt ljudsystem. Det blev uppskattat och vi som var värdar blev riktigt nöjda. Tyvärr så gick en ruta sönder på festen men de som låg bakom den incidenten sa till direkt och lovade att ersätta skadan. Sen är det också en klok människa som har tryckt en jättestor geleråtta mot tapeten i trappen och vi funderar på hur vi ska få bort allt klägg. Men summa sumarum så var det en sjujävla fest och det kommer säkert en till sådan innan sommalovet. 


En annan skön grej är att jag, Carro och min familj snart ska åka till Egypten för att fira min mammas 60 årsdag. Det ska bli sjukt skönt att få komma ut i solen lite och bara softa. Samtidigt får jag och Carro lite mer quality time och de kan vi behöva när vi ses så sällan. Den 23:e bär det av och sedan kommer vi hem den 1:a april. Lagom till att ett två veckor långt påsklov börjar ;)


Har börjat hårdräna för att få upp konditionen igen men det blir nog ingen träning idag för jag är helt slut. Ska istället på 4 h statistik föreläsning mellan 13-17, yipie! Sen ska det däremot bli skönt att ha phösmöte med käk hos Jakob. Det är något att se fram emot ;) 

Puss 

]]>
Tue, 17 Mar 2009 10:21:55 +0100 /2009/march/090317-galenskaper-i-falcon-crest.html#comment

090317 - Galenskaper i Falcon Crest

Hej! 

Nu var det dags att skriva igen. Jag är så himla dålig på att blogga ;) Idag gick jag upp klockan 05:00 för att ta bussen in till Lund C och börja dagens arbete d.v.s. busspass. Det går ut på att man räknar påstigande resenärer och delar ut enkäter. Ganska soft jobb men det blir väldigt lätt tråkigt i längden. Vi som går andra året på brandingenjörsprogrammet jobbar nämligen in pengar för vår Island/USA resa vi ska göra nu i juni. Jobbigt att gå upp tidigt nu men det kommer vara värt det sen! Igårkväll var jag på middag hos Karin och det bjöds på sushi och misosoppa och det var riktigt läckert. Trevligt att träffa Karin igen med :)


Den kanske största nyheten för tillfället är att jag har flyttat in i en villa i Linero med Falkman, Gustav och Linnea. Det är lite nergånget men sjukt stort. Jag trivs väldigt bra med de jag bor med och det är bara 10 min på cykel till skolan och lika långt till stan som det var från delphi. Nu förra fredagen hade vi en härlig inflyttningsfest. Vi hade fixat dansgolv i källaren med rökmaskin, laser och riktigt ljudsystem. Det blev uppskattat och vi som var värdar blev riktigt nöjda. Tyvärr så gick en ruta sönder på festen men de som låg bakom den incidenten sa till direkt och lovade att ersätta skadan. Sen är det också en klok människa som har tryckt en jättestor geleråtta mot tapeten i trappen och vi funderar på hur vi ska få bort allt klägg. Men summa sumarum så var det en sjujävla fest och det kommer säkert en till sådan innan sommalovet. 


En annan skön grej är att jag, Carro och min familj snart ska åka till Egypten för att fira min mammas 60 årsdag. Det ska bli sjukt skönt att få komma ut i solen lite och bara softa. Samtidigt får jag och Carro lite mer quality time och de kan vi behöva när vi ses så sällan. Den 23:e bär det av och sedan kommer vi hem den 1:a april. Lagom till att ett två veckor långt påsklov börjar ;)


Har börjat hårdräna för att få upp konditionen igen men det blir nog ingen träning idag för jag är helt slut. Ska istället på 4 h statistik föreläsning mellan 13-17, yipie! Sen ska det däremot bli skönt att ha phösmöte med käk hos Jakob. Det är något att se fram emot ;) 

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0