<![CDATA[081223 - Dagen innan julafton]]> /2008/december/081223-dagen-innan-julafton.html /2008/december/081223-dagen-innan-julafton.html
Började min vistelse i Linköping med att handla julklappar till barnen i vår släkt och passade på att ringa Molle för att käka lunch. Vi tog en sushi på nåt ställe bredvid McDonalds. Maten var god men betyget överlag dåligt eftersom maten var för kall. Prisvärt var det dock, 60 kronor för 11 bitar vid lunchtid. Vi kände att det inte riktigt räckte med lunch så vi drog bort till café M för att ta en kaffe. Vi var en kvart för tidiga och fick gå några varv kring kvarteret tills det öppnade. Väl därinne blev det mysigt fika och ett spännande parti schack. Vi kände att dagen inte var slut nu heller så vi ringde snödahl och i väntan på att han skulle komma in till stan så inventerade vi matbutiker och träffade Moa på Five Tastes. Sedan blev det kvällsmat på Hakepi när Snödahl kom. Det blev en snöbollseffekt och vi ringde Barrestål och åkte ut till honom i Ryd för att spela TP och dricka kaffe. Fan vilken dag. Verkligen bästa på länge! Upptagen med impulsgrejer med vänner 12 timmar i sträck, priceless!

Idag har jag mest tagit det lugnt catchat up med Elin och seplat lite Warcraft III, LoooL ^^  Mormor är här på middag nu och jag håller på att försöka styra upp någonting med Molle för kvällen! Det som är pepp just  är att Carro kommer hem som hon ska, att min försäkring täcker incidenten med laptopen och att jag faktiskt fick en 5:a i betyg i husbyggnadsteknik! Lite pepp är att det är julafton imorgon och då ska jag få träffa min syrra och hennes familj igen ;) underbart!

pöss pöss

God Jul!]]>
Tue, 23 Dec 2008 19:53:43 +0100 /2008/december/081223-dagen-innan-julafton.html#comment

081223 - Dagen innan julafton

Att åka hem är lite som att resa i tiden. Hur mycket man än lärt sig och förändrats genom åren så blir man påverkad av att komma hem till familjen och sin hemstad. Det är himla skönt att kunna ta det lugnt och göra som man känner för men jag känner samtidigt att jag saknar hetsen som fanns i Lund. Det händer lite för lite och de sista veckorna var man verkligen uppe i varv med tentor och med fest. Även fast jag tar det lugnt är jag tröttare än jag varit på superlänge! Jag var så rastlös häromdagen att jag var tvungen att gå till ICA och panta burkar och slänga skräp :D

Började min vistelse i Linköping med att handla julklappar till barnen i vår släkt och passade på att ringa Molle för att käka lunch. Vi tog en sushi på nåt ställe bredvid McDonalds. Maten var god men betyget överlag dåligt eftersom maten var för kall. Prisvärt var det dock, 60 kronor för 11 bitar vid lunchtid. Vi kände att det inte riktigt räckte med lunch så vi drog bort till café M för att ta en kaffe. Vi var en kvart för tidiga och fick gå några varv kring kvarteret tills det öppnade. Väl därinne blev det mysigt fika och ett spännande parti schack. Vi kände att dagen inte var slut nu heller så vi ringde snödahl och i väntan på att han skulle komma in till stan så inventerade vi matbutiker och träffade Moa på Five Tastes. Sedan blev det kvällsmat på Hakepi när Snödahl kom. Det blev en snöbollseffekt och vi ringde Barrestål och åkte ut till honom i Ryd för att spela TP och dricka kaffe. Fan vilken dag. Verkligen bästa på länge! Upptagen med impulsgrejer med vänner 12 timmar i sträck, priceless!

Idag har jag mest tagit det lugnt catchat up med Elin och seplat lite Warcraft III, LoooL ^^  Mormor är här på middag nu och jag håller på att försöka styra upp någonting med Molle för kvällen! Det som är pepp just  är att Carro kommer hem som hon ska, att min försäkring täcker incidenten med laptopen och att jag faktiskt fick en 5:a i betyg i husbyggnadsteknik! Lite pepp är att det är julafton imorgon och då ska jag få träffa min syrra och hennes familj igen ;) underbart!

pöss pöss

God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0