<![CDATA[081216 - Min första jordbävning]]> /2008/december/081216-min-forsta-jordbavning.html /2008/december/081216-min-forsta-jordbavning.html
Länk till aftonbladets artikel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab

Igår var det plugg hela dagen och sedan Band of Brothers med Lotta, idag blir det nog plugg hela dagen också men kanske med lite film sen på kvällen. Har faktiskt lyckats bokat klipp- och tvättid nu också, så nu kan jag vara ren och fin igen till lovet :P]]>
Tue, 16 Dec 2008 09:53:14 +0100 /2008/december/081216-min-forsta-jordbavning.html#comment

081216 - Min första jordbävning

Så festligt! Nu har jag varit med om min första jordbävning! Vaknade upp mitt i natten av att hela huset gungade och att alla möbler skakade. Det var inte ett speciellt roligt sätt att bli väckt på. Det kändes verkligen inte som om huset var stabilt nog och man hade ingen aning om vad som hände och det lät typ som en balkong ramlade ner från vårt hus. Både bildligt och skriftligt talat så somnade jag om ganska omskakad efteråt ;) Det var ändå 4.7 på Richterskalan och det värsta skalvet i Sverige på hundra år. Ball!

Länk till aftonbladets artikel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab

Igår var det plugg hela dagen och sedan Band of Brothers med Lotta, idag blir det nog plugg hela dagen också men kanske med lite film sen på kvällen. Har faktiskt lyckats bokat klipp- och tvättid nu också, så nu kan jag vara ren och fin igen till lovet :P

Kommentarer
Postat av: Olle Linge

Det här är ju fusk! Jag har bott i Taiwan snart i fyra månader utan att känna en jordbävning och så får ni en i Sverige! Det allra märkligaste är att vi hade en ganska stor en för någon vecka sedan, typ 6 på Richterskalan, men jag sov och vaknade inte, hur tippat är det då? Det skulle inte förvåna mig om det kommer en stor jordbävning här precis efter jag åkt hem. :)

2008-12-20 @ 07:42:12
URL: http://www.snigel.nu
Postat av: Arandur

Hahaha vad roligt :D skulle också vilja vara med i jordbävningar :P

Besök gärna min fotoblogg också :)

2008-12-20 @ 07:52:10
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0