<![CDATA[081207 - Sunday Morning Coming Down]]> /2008/december/081207-.html /2008/december/081207-.html
Ibland är det härligt när insikterna bara flödar. Det finns ett arabiskt ordspråk som säger "Vem som helst kan lära sig av sina egna misstag, en klok man lär sig av andras". Det låter väldigt klokt va? Eller? Är det inte bättre att gå sin egen väg och försöka, känna efter, misslyckas, lyckas? Jag tror iaf att man lär känna sig själv bättre på det sättet. Självklart finns det fundamentala riktlinjer där man kan lära sig av andras misslyckanden. Det får ju inte bli så att man sitter och undviker saker eller är rädd för att misslyckas bara för att andra har gjort det. Jag har gjort en del dumma saker i mina dagar, mot andra och mot mig själv, säkert mer än vad jag inser. Nu tänker jag förlåta mig själv och hoppas på förändring. 

Nej nu ska jag styra upp kvällen så det blir något vettigt  av den :) 
kom uuuut på skype hörre duuuu :) ;) ;)]]>
Sun, 07 Dec 2008 16:51:31 +0100 /2008/december/081207-.html#comment

081207 - Sunday Morning Coming Down

Om man tar en 20 minuter lång promenad i Lund kan man hamna ute bland åkrarna på landet. Det är något magiskt över så snabba miljöbyten, något magiskt över att kunna komma ifrån stan så snabbt om man vill. Var ute och gick en timme idag och lyssnade på lite musik. Har haft en lite sådär onödigt meningslös dag idag och har inte gjort något vettigt. Igår var det julfest och jag började jobba redan elva och blev klar någon gång vid tresnåret på morgonen. Det var mysigt med julbord, julmusik och allt sånt :) Tyvärr så var jag helt sjukt slut och mådde inge vidare sen på kvällen, stressa mycket och sen äta sig proppmätt på julbord kanske inte är jättesmart.

Ibland är det härligt när insikterna bara flödar. Det finns ett arabiskt ordspråk som säger "Vem som helst kan lära sig av sina egna misstag, en klok man lär sig av andras". Det låter väldigt klokt va? Eller? Är det inte bättre att gå sin egen väg och försöka, känna efter, misslyckas, lyckas? Jag tror iaf att man lär känna sig själv bättre på det sättet. Självklart finns det fundamentala riktlinjer där man kan lära sig av andras misslyckanden. Det får ju inte bli så att man sitter och undviker saker eller är rädd för att misslyckas bara för att andra har gjort det. Jag har gjort en del dumma saker i mina dagar, mot andra och mot mig själv, säkert mer än vad jag inser. Nu tänker jag förlåta mig själv och hoppas på förändring. 

Nej nu ska jag styra upp kvällen så det blir något vettigt  av den :) 
kom uuuut på skype hörre duuuu :) ;) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0