<![CDATA[081203 : Tackfest och dammexplosioner]]> /2008/december/081203-tackfest-och-dammexplosioner.html /2008/december/081203-tackfest-och-dammexplosioner.html Idag var det föreläsning om dammexplosioner, helt sjuk vilken skada rätt mängd koldamm kan orsaka... Det är två veckor kvar till brandkemitentan och jag är sugen på att börja plugga i tid den här gången. Jag har gått och tänkt på en sak jag läste i "Hångla mer!". Att om man kan vara genuint intresserad av något så blir allt plötsligt mycket bättre och om man lägger manken till och verkligen intresserar sig för skolan så är det ganska roligt ändå. Ofta har man bara fått för sig att man ska tycka att det är tråkigt... Fick en kick idag då jag upptäckte att jag kunde räkna på riskerna då man spiller ut aceton i ett rum, bara genom att resonera med hjälp av de kunskaper jag fått under kursen.

Ikväll var det tackfest för de som arbetat på brands höstfest så det blev pizza och några öl men vi blev redan klara nu till nio på kvällen. Imorgon är det återbjudning från nollorna till oss som var phaddrar för revygrupperna. Ska bli roligt! På Fredag är det först  en jättefet brandlaboration, sen Krisses fest. På lördag är det julfest med Sexet, ska också bli kul men när får jag vila? :)

peace

]]>
Wed, 03 Dec 2008 21:22:36 +0100 /2008/december/081203-tackfest-och-dammexplosioner.html#comment

081203 : Tackfest och dammexplosioner

Idag var det föreläsning om dammexplosioner, helt sjuk vilken skada rätt mängd koldamm kan orsaka... Det är två veckor kvar till brandkemitentan och jag är sugen på att börja plugga i tid den här gången. Jag har gått och tänkt på en sak jag läste i "Hångla mer!". Att om man kan vara genuint intresserad av något så blir allt plötsligt mycket bättre och om man lägger manken till och verkligen intresserar sig för skolan så är det ganska roligt ändå. Ofta har man bara fått för sig att man ska tycka att det är tråkigt... Fick en kick idag då jag upptäckte att jag kunde räkna på riskerna då man spiller ut aceton i ett rum, bara genom att resonera med hjälp av de kunskaper jag fått under kursen.

Ikväll var det tackfest för de som arbetat på brands höstfest så det blev pizza och några öl men vi blev redan klara nu till nio på kvällen. Imorgon är det återbjudning från nollorna till oss som var phaddrar för revygrupperna. Ska bli roligt! På Fredag är det först  en jättefet brandlaboration, sen Krisses fest. På lördag är det julfest med Sexet, ska också bli kul men när får jag vila? :)

peace


Kommentarer
Postat av: Lotta

aldrig. moahahahahahaaaaaaaa. ska du få vila alltså...

2008-12-03 @ 22:03:20
URL: http://www.gunsjo.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0